Využijte příznivého počasí a cvičte na čerstvém vzduchu

Nejen, že je cvičení na čerstvém vzduchu zdravější než cvičení v posilovně, ale má i další benefity, o kterých se v článku dozvíte. Možností, jak venku cvičit, je mnoho a rozhodně to neznamená, že se musíte vzdát svého trenéra. S ním se můžete domluvit i na outdoorovém cvičení.

Využijte příznivého počasí a cvičte na čerstvém vzduchu

Než Vám začnu dávat tipy na to, jaké všechny možnosti venkovního cvičení se nám nabízejí, zaměříme se nejprve na důvody, proč vlastně je vůbec cvičení venku tak prospěšné:

  • Cvičíte na čerstvém vzduchu
  • Získáváte vitamín D – ten je nezbytný pro naše kosti, ale také hormony, které ovládají všechny důležité funkce
  • Neplatíte vstupné
  • Velká variabilita míst

Nyní se pojďme podívat na možnosti venkovních aktivit. Mimo běžných aktivit jako je běh, cyklistika, in-line brusle a míčové hry, je možné využít i velké množství parků se stroji / náčiním určeným pro posilování. Pro lidi méně sportovně založené je možnost využít při chůzi hůlky, díky kterým se zvyšuje spotřeba kalorií oproti běžné chůzi.

Další velice oblíbenou aktivitou je TRX. Jedná se o dva nastavitelné popruhy s karabinami, které lze zavěsit venku nebo doma ke stropu. Část těla zavěsíte do popruhů a druhou necháte v kontaktu se zemí. Lze ho využít pro různá přitahování či kliky.

Znáte Nike dynamic training? Procvičíte jím celé tělo, jste při něm stále v pohybu a svaly nejen posilujete, ale také protahujete.

Trenéři Vám mohou sestavit cvičební plán pro letní cvičení například ve formě kruhového tréninku, přičemž se dokáží obejít i bez strojů.

Ilustrační fotografie: zdroj Pixabay, licence CC0 Creative Commons

Kateřina Adámková

Jsem výživová poradkyně a osobní trenérka. Zabývám se komplexním poradenstvím v oblasti výživy, sportu a zdravého životního stylu. Neustále sleduji aktuální dění v těchto oblastech, pravidelně si rozšiřuji vzdělání, zajímají mě nové trendy. 

Když se nevěnuji fitness, tak kromě jiného ráda maluji.

 

Osobní trenérka

Výživová poradkyně

Stir fry z klíčků, žampiónů a mrkve s lososem

Stir fry z klíčků, žampiónů a mrkve s lososem

Vhodné jako oběd nebo večeře. Ta kombinace lososa (v mém případě – viz foto-spíše syrového než upečeného) a narychlo

Kávové fitness muffiny k snídani

Kávové fitness muffiny k snídani

Ještě jsem trochu vylepšila muffiny vhodné k snídani nebo jako dopolední svačina před tréninkem. Díky obsahu kvalitní

Dřepujete správně?

Dřepujete správně?

Dřepy jsou naprosto nejúčinnějším cvikem pro rozvoj svalstva nohou – budují sílu i kvalitní svalovou hmotu.