Hořká čokoláda? Rozhodně ano!

Naštěstí je prokázáno, že vysokoprocentní hořká čokoláda prospívá zdraví - ale mám na mysli kvalitní čokoládu, nikoliv ty přeslazené a podbízivě laciné čokolády ze supermarketu.

Hořká čokoláda? Rozhodně ano!

Tento blog píšu hlavně kvůli sobě, abych se ujistila, že je opravdu zdravé jíst hořkou čokoládu. Včera se mi totiž na ochutnávce čokolády dostala do rukou novinka, kterou jsem ještě nejedla – 70% (mám raději 80%, ale tato nešla nezkusit). Hořká čokoláda z Madagaskaru se sezamovým semínkem a s kokosem, naprosto vynikající! Ale v takovémto množství, které se mi včera podařilo spořádat, bych ji svým klientkám určitě nedoporučila, ale bohužel nešlo přestat...

Kvalitní čokoládu si lze užívat úplně stejně jako kvalitní kávu nebo víno. Tato čokoláda je totiž vyrobena z kvalitních bobů, které jsou přirozeně bohaté na antioxidanty a ty jsou cenné pro kardiovaskulární systém. Navíc kvalitní čokoláda obsahuje mnoho vitamínů a minerálních látek, hlavně vápník, železo, hořčík, draslík, zinek, fosfor, vitamín D, vitamín B12, vitamín H a E. Její hořkost přirozeně způsobuje, že ji nesníme tolik, trvá totiž déle než se v puse rozpustí. Doporučuji zajít si do specializované prodejny (většinou tam prodávají i kávu nebo vína – na takovýchto místech jsou většinou k nalezení ty opravdu kvalitní čokolády, nejsou nejlevnější, to je fakt), porozhlédnout se nebo si nechat od personálu doporučit. I když se jedná o hořkou čokoládu, objevuji stále nové a nové náplně nebo jen náznaky příchutí, tím není vůbec fádní a to mě baví. Každopádně nemohu nezmínit raw čokolády, které jsou z nepražených bobů, bez lepku, sóji a umělých přísad – můj favorit je datlová! Jestliže se jí kvalitní vysokoprocentní hořká čokoláda v rozumné míře, rozhodně se není čeho obávat, ani v případě, kdy se snažíme redukovat svoji váhu.

Kateřina Adámková

Jsem výživová poradkyně a osobní trenérka. Zabývám se komplexním poradenstvím v oblasti výživy, sportu a zdravého životního stylu. Neustále sleduji aktuální dění v těchto oblastech, pravidelně si rozšiřuji vzdělání, zajímají mě nové trendy. 

Když se nevěnuji fitness, tak kromě jiného ráda maluji.

 

Osobní trenérka

Výživová poradkyně

Puding z dýně a avokáda

Puding z dýně a avokáda

Na trzích a v obchodech se začínají objevovat dýně, bylo by škoda jejich období nevyužít. Z dýní se dá připravit

Muffiny z goji

Muffiny z goji

Kustovnice čínská (goji) paří k superpotravinám. Výrazně posiluje imunitu a obranyschopnost organismu. Harmonizuje

Nedělní zeleninové krabičkování

Nedělní zeleninové krabičkování

Většinou jím zeleninu jako součást oběda i večeře, ale nemám čas si ji denně krájet, vařit a připravovat. Ale zrovna