Jak si chytře pochutnávat v restauracích a netloustnout

Ráda jím v restauracích, povídám si s přáteli, baví mě vybírat si jídlo, na které mám zrovna chuť, nechat ho někoho připravit za mne. Na druhou stranu, pokud jídlo připravuje někdo jiný než já sama, ztrácím informace a kontrolu nad použitými surovinami. A bohužel většina jídel v restauracích obsahuje hodně zbytečného másla, tuků, cukru, nějakých práškových dochucovadel a je podbízivě přesolených.

Jak si chytře pochutnávat v restauracích a netloustnout

Mám tedy několik svých rituálů/zásad/úprav, které si při objednávce jídla neodpustím a kvůli kterým si mě hodně kamarádů dobírá. Ale já pak mám dobrý pocit, že jsem si ohlídala maximum, nepřibírám na váze a cítím se další den dobře. A nevidím důvod, proč své požadavky v restauraci nesdělit - přeci za to platím.

Tady jsou mé tipy:

  • buďte si jisti zdravou volbou jídla už před vstupem do restaurace
  • vůbec se neobávejte požádat obsluhu o drobné úpravy, jsou na to dnes již zvyklí (dresing k salátu chtějte zvlášť – ne do salátu, přidáte si ho dle potřeby sami – nebo jenom dochutíte olivovým olejem, požádejte nedosolovat už tak slané naložené maso, přílohovou zeleninu chtějte připravit bez tuku nebo třeba topinky k tatarskému bifteku opéct nasucho, zaměňte přílohu z brambor za zeleninový salát nebo dušenou zeleninu – je to v rámci ceny, případnou zmrzlinu jako dezert si objednejte bez šlehačky)
  • jestli to jen půjde - pokuste se vynechat košík s pečivem a pomazánkovým máslem na začátku (hlavně v pizzeriích)
  • omezte konzumaci alkoholu – hlavně přeslazených koktejlů se základem z tvrdého alkoholu (doporučuji suché víno nebo střiky)
  • maso si objednejte dušené nebo z grilu, ne smažené
  • vybírejte potraviny bohaté na živiny ne na kalorie (takže libové maso, rýži, zeleninové saláty, ryby, tataráky z ryb, mořské plody, carpaccio)
  • jestli jste se dostali do restaurace/hospody, která si zakládá na servírování obřích porcí, nechte si půlku jídla zabalit s sebou domů, bude se hodit další den
  • po večeři v restauraci se pokuste vynechat sladký dezert

Kateřina Adámková

Jsem výživová poradkyně a osobní trenérka. Zabývám se komplexním poradenstvím v oblasti výživy, sportu a zdravého životního stylu. Neustále sleduji aktuální dění v těchto oblastech, pravidelně si rozšiřuji vzdělání, zajímají mě nové trendy. 

Když se nevěnuji fitness, tak kromě jiného ráda maluji.

 

Osobní trenérka

Výživová poradkyně

Stir fry z klíčků, žampiónů a mrkve s lososem

Stir fry z klíčků, žampiónů a mrkve s lososem

Vhodné jako oběd nebo večeře. Ta kombinace lososa (v mém případě – viz foto-spíše syrového než upečeného) a narychlo

Kávové fitness muffiny k snídani

Kávové fitness muffiny k snídani

Ještě jsem trochu vylepšila muffiny vhodné k snídani nebo jako dopolední svačina před tréninkem. Díky obsahu kvalitní

Dřepujete správně?

Dřepujete správně?

Dřepy jsou naprosto nejúčinnějším cvikem pro rozvoj svalstva nohou – budují sílu i kvalitní svalovou hmotu.