Vliv posilování a svalů na naší postavu

K tomu, abychom mohli získat postavu, se kterou budeme spokojeni, musíme v dnešní době bohužel čelit spoustě překážkám – od dědičných faktorů, přes stres, širokou škálu nezdravého jídla všude kolem, málo spánku, příliš času stráveného v sedě, až po hormonální nerovnováhu. Uvědomujete si to? Posilování je jednou z nejefektivnějších variant, jak tomu čelit.

Vliv posilování a svalů na naší postavu

Posilování je základem pro tvorbu a udržení svalové i kostní hmoty. Svaly spalují i v klidovém stavu mnohem větší množství energie než zvládne spálit tuk, tím pomáhají udržovat správnou tělesnou hmotnost. 

Důvody, proč je posilování a svalová hmota pro naše tělo tak důležité:

  • pozitivní vliv na zdraví, vyšší imunita
  • lepší výsledky při redukci tuků a dlouhodobé zrychlení metabolismu
  • zaručují hezčí tvar těla – žena, která váží 75 kg a má zpevněnou postavu, mnohdy vypadá lépe než žena, která váží 70 kg, ale tuky u ní převažují nad svaly
  • hezčí a lepší držení těla
  • vyšší kondice, síla a vytrvalost
  • silový trénink pozitivně ovlivňuje psychiku
  • zlepšuje sexuální život

Velikou výhodou posilování je, že ho může dělat opravdu každý bez větších finančních nákladů a nezabere příliš mnoho času. Své klientky trénuji nejen v posilovně, ale i doma a mohu potvrdit, že k efektivnímu cvičení stačí pár kusů základních tréninkových pomůcek, relativně malý prostor a necelá hodina času alespoň dvakrát týdně (za předpokladu, že se věnujeme i jinému pohybu).

Nezbývá mi tedy, než Vám na závěr poradit, abyste hodili výmluvy za hlavu a začali posilovat své tělo.

Ilustrační fotografie: zdroj Pixabay, licence CC0 Creative Commons

Kateřina Adámková

Jsem výživová poradkyně a osobní trenérka. Zabývám se komplexním poradenstvím v oblasti výživy, sportu a zdravého životního stylu. Neustále sleduji aktuální dění v těchto oblastech, pravidelně si rozšiřuji vzdělání, zajímají mě nové trendy. 

 

Osobní trenérka

Výživová poradkyně

Hlíva ústřičná

Hlíva ústřičná

Mezi nejzdravější potraviny, které znám, patří hlíva ústřičná. Obsahuje betaglukany a celou řadu vitaminů B, D,

Karbanátky z quinoi

Karbanátky z quinoi

Vhodné jako oběd, svačinka, dobře se převáží na výlety a karbanátky chutnají skvěle i studené.

Citronové sorbetky

Citronové sorbetky

Jednoduchý, osvěžující letní sorbet. Hodí se jako dezert nebo třeba po cvičení.